Nyt fra maskinafdelingen #35-10 30/8:
Vi skulle denne aften læsse det hjemhentede motorhus fra Fuglsø af, men inden Panum kom, så kunne jeg lige nå at rense og male det sidste akselsæt fra Da7 rødt. Carsten havde også behov for at få taget løftet af C210 for en mindre ændring af hjørnestolperne. Brædderne til taget
Nyt fra maskinafdelingen #31-10 2/8:
Kenneth A, Lars, Christian (og jeg senere) tog til tidligt til Brandhøj for at fortsætte arbejdet med sporlægning foran hallen. Det blev til en del forgæves oversavning af sveller – for selv når de ser fine ud på ydersiden, så er de hule indeni. Et par gode sveller blev det
Nyt fra Maskinafdelingen 20-22/11-09
Der skete sgu noget denne weekend: Fredag eftermiddag konstaterede jeg man var ved at lægge allersidste hånd, på ovenlys-inddækningen mod nord, ligesom den manglende del af taget, samme steds, netop var blevet lagt. Fik så oplyst, at de ville montere døre lørdag formiddag, og det derfor var mer’ end en
Nyt fra Maskinafdelingen #44-09 19/10-09
Da byggeriet efterhånden er ved at være færdigt, så bliver værkstederne igen bemandet. Der er jo også nok at tage fat på: Jan fik skåret endnu mere af motoren til D13 med vinkelsliber. Nu skal vi snart se om der er plads i mellem rammen. Jeg fortsatte malearbejdet på C260
Nyt fra Bygnings- Maskin- og Baneafdelingen #44-09 17/10-09
Carsten og Lars kørte forbi byggepladsen, for at se om portene var blevet sat i, så konstruktionen af et låsebeslag kunne påbegyndes. Der var dog intet hændt siden onsdag. Hallen fremstår nu næsten klar, bortset fra et par manglende tag-og vægplader, samt de manglende døre og porte. Flot hal! I
Nyt fra Maskin- og bygningsafdelingen #43-09 12/10-09
Carsten og jeg drog på inspektion til byggepladsen, hvor der stadig blev arbejdet. Endegavlene, den ene langside og taget er færdigt – på nær et par plader, der mangler pga. fejl i overfladebelægningen – og lyspladerne øverst. Christian havde været ude det meste af dagen og give en hånd med
Nyt fra Maskin- og bygningsafdelingen #42-09 05/10-09
Poul, hans minigraver og Morten havde hele mandagen arbejdet med at jævne jorden og skabt et fint underlag – dog ikke helt bredt nok… Vi må håbe, at byggefolkene kan komme rundt med deres maskiner, når der igen bygges på onsdag. Materialerne forventes ankommet tirsdag, så tagpladerne kan komme på.
Nyt fra Maskin- og bygningsafdelingen #41-09 03/10-09
– I strålende vejr skulle rejsegildet foregå… Himlens sluser strålede rigeligt på de 19 fremmødte. I regnvejr afgik arbejdstoget, men de fleste foretrak at befordre sig ud til Brh. i bil. Steffen var blevet bedt om at fjerne jorden 9 m rundt hallen for at give plads til deres store
Nyt fra Maskin- og bygningsafdelingen #40-09 28/9-09
– At heldet med vejret kunne vare ved!? Nej dog ikke. I regnvejr afgik arbejdstoget mandag eftermiddag med et lille oprydningshold. Da vi kom ud til Brandhøj , stod den ”selvkørende skruestik” i hovedsporet. Igen har vores skygge-hold været på arbejde. Den kraftige wire var vredet i stykker eller tæsket
Nyt fra bygningsafdelingen #39a-09 26/9-09
– At heldet kunne vare ved!? Trods den manglende sol er perfekt vejr til at få arbejdet videre med fundamentet. Lørdag afgik arbejdstoget 9:45 fra Gården, medbringende vandtanke. På Brh var det let at se, at Carstens effektive hold fredag havde fået placeret og fyldt den sidste række funda-blokke på
Nyt fra bygningsafdelingen #38b-09 21/9-09
ØV! Dumme knægte var igen på spil! At sparke fundablokke og vælte stativer og armeringsjern ned er sjovt Heldigvis tog Simon de 4 ”solbrændte” hærværksfolk på fersk gerning søndag eftermiddag og de flygtede straks på deres knallerter. Arbejdet blev derfor fremrykket til tidlig mandag morgen og således også leveringen
Nyt fra bygningsafdelingen #37b-09 14/9-09
M12 og banevognen var kørt ud, da Morten, Villi og jeg skulle til Brandhøj. Villi kunne berette, at de dumme knægte havde lukket alt vandet ud af vores nye vandtanke, der var delvist klappet sammen grundet den manglende udluftning. Vi tog derfor M9 med ud for at kunne hjemtage tankene.