Torsdagsbilledet #118
Fra Hjarne V. Andersens IBK-mappe1 Opgaven med sporoptagning fortsætter i Vanløse… T1 var blevet gjort startklar, men tarvelige folk fjernede den sjældne strømfordeler og så var det forfra igen.
Torsdagsbilledet #117
Fra Hjarne V. Andersens IBK-Mappe 1 En af Industribaneklubbens første, store opgaver blev optagelsen af det nedlagte tipvognspor ved Vanløse teglværk. Det blev en omfattende opgave, men skabte samtidig grundlaget for den bane, der siden er skabt. Og herfra kom også T1, der jo kørte indvielses – og jubilæumstoget.Se beskrivelsen
Torsdagsbilledet #116
Visionen…. Fotograferet af Hjarne V. Andersen i 1975 Hvert foto er ledsaget af noter. Hjarnes tre flotte IBK-mapper er nu i IBK´s varetægt Vi er meget beærede over den jubilæumsgave, som Hjarne kom forbi med forleden aften. Hjarne har fulgt vores lille bane helt fra starten, selvom han har lagt
Torsdagsbillederne #115
Alt det materiel vi overhovedet kunne nå at få ud at køre var i drift til jubilæet. Vi havde også besøg af Bloustrødbanens Carl Jensen-lokomotiv fra Ruds Vedby Teglværk. Det hele blev vist frem ved den store lokomotivparade og brugt til både togkørsel og rangering under jubilæet. Vildmosemaskinen afgår fra
Torsdagsbillederne #114
Vi har set billeder fra jubilæet, både her på bloggen, på Facebook og en smule på jernbanen.dk. I løbet af de næste uger kommer der som torsdagsbilleder yderligere et par billeder fra jubilæumsdagene. Som første udgave er her nogle billeder af medlemmer i aktion ved forberedelse og gennemførsel af dagene.
Torsdagsbilledet #113
Sidste gang vi havde et større træf er nu 15 år siden. Det var, da vi var værter for det 12 internationale feldbahnertreffen i 2002. Da var der også et lokomotiv tilstede fra Blovstrød Banen, den gang damplokomotivet B4. Så der hører altså mindst to opfyrede damplokomotiver til sådanne begivenheder.
Torsdagsbilledet #111
Sidste torsdagsbillede var programmet for 40 år siden. Denne uges billede er programmet for jubilæumsfesten ud i nær fremtid – nemlig på lørdag. Vi håber på sol, vindstille og en masse glade gæster!
Torsdagsbilledet #110
Torsdagsbilledet er foromtalen i aviserne før den store indvielsesfest af Hedeland Nord og dermed Hedelands Veteranbane den 21. maj 1977. Vi kan nok ikke slå lige så stort brød op som den gang, men en herlig fest vil det blive når vi holder 40 års jubilæum den 20 – og 21.
Torsdagsbilledet #109
Den nye stålplade til røgkammerdøren med smil på… Vildmosen under vores første renovering, der tog 12 år… (Foto: Leif) Den 17/11-2003 tog jeg dette foto af en ny, glad røgkammerdør på No3. Den gang var det svært at vide, at der endnu skulle gå næsten 5 år før “Vildmosen” igen kom ud at
Torsdagsbilledet #108
Denne gang går Torsdagsbilledet kun 10 år tilbage. Det er fra den gang, hvor Bygningsdagen blev kaldt Infra-dag 😉 Det blev en til lille collage, for samtidig med at der blev renset tagrender, opsat køle-anlæg og malet stakit, så blev der også kørt et stort særtog for en masse, søde
Torsdagsbilledet #107
M30 Oberursel – foto taget på Hedehusgård af Steffen Lyngesen i 2003? Dette Torsdagsbillede viser Oberursel-loket på deplorider. Mon det er ved at blive gjort klar til afsendelse til Frankfurt? Ved vores Feldbahnertreffen i 2002 så og forelskede medlemmerne dernede sig i dette gamle lok, idet motorfabrikken lå lige i nærheden af
Torsdagsbilledet #106
Dagens Torsdagsbillede kom frem da vi kom til at tale om vores tradition med juletog begyndte i 2001 eller 2002. Her kunne Steffen fremtrylle dette flotte foto, som han tog med Brandhøj i baggrunden den 15. december 2001. Dermed er årstallet for starten på juletog slået fast… Og som bekendt, så varer
Torsdagsbilledet #105
Henschel 9997 fra 1910 – foto: Carsten Hansen I 1992 besluttede Assens Byråd at overdrage HVB det lokomotiv Assens Sukkerfabrik havde efterladt som denkmal i Skovparken ved de fynske roebaners nedlæggelse i 1960. Ugens torsdagsbillede er ”skudt” ca. 10 år før og på dette tidspunkt, efter 20 år udendørs, var
Torsdagsbilledet – er idag en onsdags-update :-)
Dagens Torsdagsbilleder er fra Onsdagsholdet, der nu har en færdigsamlet og færdigmalet motor klar til gen-isættelse i M4. Tak til Lars for billederne. Her forevigelsen Bjarne bad mig tage med sin tablet, af det – fuldt fortjente, stolte Onsdagshold🙂 / LLZ De afrensede og grundede “tøndebånd” til No3´s kedel… Stemningen var