Torsdagsbilledet: www.abcformentalsundhed.dk
Mens vi venter på at Carsten finder flere historiske pletskud i sine diasrammer, så blev vores “hold-foto” fra ABC-sundhedskampagnen endelig udsendt. Billedet blev optaget lørdag den 28. marts af den proffesionelle fotograf Hentrik Sørensen og hans assistent. Se blogindlægget her: >> Siden har de undskyldt et par gange at det har
Torsdagsbilledet #26
Denne torsdags foto har jeg selv leveret; taget med mit første 1 Mpix digitalkamera. Kaffetoget med den næsten færdige M24 er nået til den næsten færdige FemEge station til Grillaften 9. august 2003 Med venlig hilsenLeif
Torsdagsbilledet #25
Et fint historisk tilbageblik, fundet i Carstens dias-samling: Billede 31. Vildmosen til HVB 1990 Vores O&K fra Vildmosen kom til Hedehusgården i 1990 og ses her på ankomstdagen sammen med nogle af sine nye kolleger M 23 og M 12. Med venlig hilsen Carsten
Torsdagsbilledet #24
Endnu et fint kig i Carstens dias-kasser: Billede 3. Læsning i Nørresundby Det ene af klubbens Jung-lokomotiver fra Gødningsfabrikken ”Limfjorden” i Nørresundby er i efteråret 1981 mellemlandet på en lastbil, inden det læsses på en Ks-vogn, der på forunderlig vis nogle dage senere stod på Hedehusene station. Med venlig hilsen
Torsdagsbilledet #23
Et historisk tilbageblik, fundet i Carstens diassamling: Året er 1980 og vi er på materielpladsen hos entreprenørfirmaet Carl Nielsen A/S i Fruens Bøge. Forrest ses CN 3 (HVB M 20), bag denne CN 2 og bagerst CN 1 (HVB M 19). Med venlig hilsen Carsten
Torsdagsbilledet #22
Endnu et scannet dias fra Carstens samling 🙂 Billede 23. Hh D 5 + D 10 1985 En tidlig lørdag morgen i 1985 omlæsses Kystinspektoratets D 5 og D 10 fra en Ks-vogn på Hedehusene station til en lastbil der kørte dem til midlertidig opbevaring i en lade i Reerslev.
Torsdagsbilledet #21
Carsten er ved at scanne sine dias. Her er endnu et fantastisk, historisk tilbageblik: Billede 21. M 40 i Knabstrup M 40 på en af sine sidste ture på Knabstrup Teglværk. Mvh Carsten
Torsdagsbilledet #20
Carsten er ved at scanne sine dias. Her er endnu et fantastisk, historisk tilbageblik: Billede 30. Oprydning på oplagspladsen 1990 Morten Banke, Poul Berild og Bo Pedersen i gang med oprydning på den gamle oplagsplads ved Poulsens grusgrav i 1990. Bemærk det forholdsvis sjældne lastbilfabrikat. Med venlig hilsen Carsten
torsdagsbilledet #19
Hermed torsdagsbillede fra Carstens dias-konvertering: Billede 32. H+H skure HVB har sin egen bygningshistorie, torsdagsbilledet er taget i Nymølle grusgrav (H+H) hvor vi i 1979 fik disse to dejlige skure overdraget kvit og frit. Skuret med saddeltaget blev opstillet på Sølund station som stationsbygning. Karrieren blev dog kort, da det
Torsdagsbilledet #18
Carsten er ved at scanne sine dias. Er er endnu et historisk tilbageblik: For 3 uger siden så vi M 12 på prøvetur i 1983, Billedet her er 2 år ældre og projektet er i sin startfase. Med venlig hilsen Carsten Hansen
Torsdagsbilledet #17
Torsdagsbilledet er ikke så gammelt denne gang, men det viser en ”kendt” Oberurselmotor fra 1914 og taget i torsdags lige inden motoren blev startet i Frankfurt. Motoren er udstyret med et provisorisk tændingsanlæg og kører foreløbig på flaskegas, Der arbejdes på at genskabe både karburator og tændingsanlæg med magnetspole. Med
Torsdagsbilledet #16
Carsten er ved at scanne sine dias, så her kommer endnu et udvalgt foto fra dengang: M 2 med et meget lille tog, Morten Banke ser ud til at nyde lokomotivførerrollen. Kenneth Petersen kan måske hjælpe med dateringen af billedet hvis han kan huske hvornår han brækkede armen. Mvh Carsten
Torsdagsbilledet #15
Endnu et pletskud fra Carstens historiske diaslager 🙂 Den stolte ejer poserer med M 12 på Sølund under en prøvetur i 1983. Med venlig hilsen Carsten
Torsdagsbilledet #14
Hermed torsdagsbillede fra Carstens dias-konvertering: Sporbygning i 1978, i baggrunden til venstre ses Statens Olieberedskabslager, hvor der i dag ligger en betonelementfabrik. Med venlig hilsen Carsten
Søndagsbilledet #13
Det smuttede med torsdagsbilledet, her er et søndags ditto: Morten Banke graver ud til drejeskiven i 1983. I baggrunden ses, at der selvfølgelig indgår en drejeskive i processen når man anlægger en drejeskive. Med venlig hilsen Carsten