Nyt fra Bafd 27-4-2013
I ugens løb har der givetvis været arbejdet på banen eller værkstederne næsten alle dage. Baneafdelingen har været aktiv onsdag, torsdag og lørdag og maskinafdelingen har bl.a. arbejdet på Vildmoselokomotivet og ikke mindst haft M25 ude at køre med nyrenoveret banemotor. Onsdag fik Lars og Ole kørt kasserede sveller til
Nyt fra Bafd 17-03-2013
Lørdag arbejdede vi videre med sporanlægget i vognhallen på Brandhøj. Inde i hallen fik vi gravet sporkassen ud til spor 107 og bagefter fik vi bygget de resterende knapt 24 m spor, som er adgangssporet til skydebroen. Desværre holdt der en gravemaskine i vejen, og det kolde vejr gjorde det
Nyt fra Bafd 2-3-2013
Lørdag arbejdede vi ved vognhallen på Brandhøj. Vi var et hold på 6 mand, så der kunne arbejdes på flere fronter samtidigt. Peter og jeg fik tildannet og svejst dele til trækket på det sidste sporskifte foran hallen. Det blev monteret og kom til at virke udemærket.Finn, Ole og Kenneth
Nyt fra Bafd 09-02-2013
Lørdagen startede med en jagt på vores omfattende lagre efter en sikring til M12, og derfor var en del af formiddagen gået inden vi kom afsted til Brandhøj. Dagen gik herefter med indendørs aktiviter i vognhallen hvor vi fik færdigbygget spor 108, så det nu ligger i vognhallens fulde længde.
Nyt fra Bafd 12-1-2013
Lørdagen startede med aflæsning af en hydraulisk kost, der med tiden skal bruges til at feje svellerne rene for grus, mos og andet. Inden da skal den dog først ombygges, så den kan monteres på gravemaskinen. Derefter kørte vi ned på Brandhøj og arbejdede videre indendørs i hallen. Vi fik
Nyt fra Bafd 6-10-2012
Lørdag fik vi endelig samlet det sidste af sporskiftet på Brandhøj. Der er nu bygget 5 sporskifter foran vognhallen, og så skal der ikke bygges yderligere. Denne sidste sporskiftebyggedag brugte vi på retning og tilpasning af tungerne, fremstilling og montage af diverse underlagsplader samt montage af en trækbuk. Om et
Nyt fra Bafd 29-9-2012
Lørdag byggede vi videre på sporskiftet foran vognhallen. Glidepladerne til tungerne blev monteret, og vi brugte en del tid på retning af tungerne. De har tilsyneladende været udsat for adskillige opskæringer gennem tiden, for de var temmeligt skæve. Tungerne blev lagt på plads og der resterer nu kun lidt tilpasning
Nyt fra Bafd 22-9-2012
Med højt humør kørte vi lørdag formiddag ned mod vognhallen på Brandhøj. En kraftig regnbyge kølede hurtigt arbejdsholdet af, men vi lod os ikke slå ud af dette og rykkede hurtigt det planlagte arbejde indendørs. Claus og Mads tog sig af lidt betonudstøbning i forbindelse med skydebrograven mens Finn, Lars,
Nyt fra Bafd 15-9-2012
Efterårsvejret viste sig fra sin gode side, da vi lørdag arbejdede på sporene foran vognhallen på Brandhøj. Hvis det fortsætter sådan, skal vi nok nå langt i løbet af de kommende par måneder. Lørdagens arbejde bestod i bygning af det sidste sporskifte foran vognhallen. Det er en omstændig proces, men vi fik tildannet
Mafd- & Bafd-nyt, vinterferieudgaven
Mafd- & Bafd-nyt, vinterferieudgaven Onsdag arbejdedes videre på D13, mens Finn og jeg tog banetoget til Brandhøj for savning + transport af sveller op på gården, til brug for snarlig svelleudskift i 2 sporskifter.Dagen afsluttedes med fræsning af kvadrantklodser til Da7&Fredag besøgtes Kristian fra www.rentalok.dk , som meget prisværdigt udførte
Nyt fra Bygnings- Maskin- og Baneafdelingen #44-09 17/10-09
Carsten og Lars kørte forbi byggepladsen, for at se om portene var blevet sat i, så konstruktionen af et låsebeslag kunne påbegyndes. Der var dog intet hændt siden onsdag. Hallen fremstår nu næsten klar, bortset fra et par manglende tag-og vægplader, samt de manglende døre og porte. Flot hal! I