Nyt fra maskinafdelingen #40-11 28/11:
Fuldsvejsning af sneplovens ramme Sneploven tager form; nu udestår primært ruller og hejsemekanik Mogens og Carsten startede tidligt med at besøge forretningerne i vores lokalområde og fik lov at opsætte plakater for juletogene stort set alle steder. Det er godt at vide at vi er velsete i byen og at folk
Nyt fra maskinafdelingen #39-11 21/11:
Efter en uges intensivt arbejder kunne Bo og Lars fremvise en meget fin, gennemrenoveret styring, hvor der nu er rettet op på gamle slagskader, slid og andre skævheder. Resultatet er et velkørende lokomotiv uden mislyde. Flot! Lars forberedte denne aften dele til gravemaskinen og fremstillede desuden en skabelon til Sneploven,
Nyt fra maskinafdelingen #38-11 14/11:
Sneploven ved M23 ved aftenens slutning, endelig klar til opmåling og påsvejsning af beslag Styringen til Da7, klar til montage Et større daghold havde arbejdet videre med de mange opgaver: Bo og Lars er nu ved at have udført de sidste, fine tilpasninger på styringen til Da7 og er begyndt
Nyt fra maskinafdelingen #38-11 07/11:
“hjul” til sneploven Snenæse i vores profil Carsten havde i lørdags afskåret det ”overflødige” materiale på snenæsen fra et normalsporet lokomotiv, således at størrelsen passer bedre til profilet på vores bane. Den er nu under ombygning til brug for vores sneberedskab. Svend har afdrejet aksel og løberuller, som Mogens
Nyt fra maskinafdelingen #37-11 31/10:
Bo havde på dagholdet klargjort det sidste på styringen til Da7, som gerne skulle blive køreklar til juletrafikken. Nu skal det ”bare” monteres. Mogens og Carsten fortsatte med motorhuset til slagleklipperen og jeg gav en hånd med. Efter brændstoftanken var genmonteret, skulle rammen formgives, så den kan passe til en
- 1
- 2