Nyt fra maskinafdelingen #33-18 10/9:
Bo er ved at tappe vandet af kedlen på Da7, mens M3 gøres klar til at komme retur ud til vognhallen Sommerens sidste plantog blev kørt i går i dejligt vejr og traditionen tro afsluttet med en dejlig omgang stegt flæsk. Denne aften brugte Bo og Peter derfor på at
Torsdagsfilmen – M 25 prøvekøres
Onsdag blev M 25 prøvekørt med M 24 som belastning. Frichs-motoren blev forvarmet i to timer og startede udmærket. M 25 stod derefter i en halv time i tomgang for mindre reguleringer. Testkørslen gik fint og M 25 trak uden besvær M 24 op ad rampen. Synet af de to
Nyt fra maskinafdelingen #20-16 13/06:
Klar til en prøvestart. Se filmen herunder > De mange forberedelser til prøvestart af M25´s nu samlede motor kulminerede denne aften. Først skulle holdet igennem de indledende øvelser, der bl.a. består i udluftning af motoren, sikre flow til kølevand og brændstof, samt batteri til starteren. Derefter kom
Nyt fra maskinafdelingen #36-15 12/10: (og onsdag 7/10)
Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven Her ændres en plade til en skive 🙂 Store mængder sveller klar til afhentning Gamle sveller pakkes på deploriderne M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog (klik på fotos for større billeder) Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler
Nyt fra maskinafdelingen #18-15 09/05:
SÅ er det på søndag at årets første plantog afgår og lørdagen stod derfor i forberedelsernes tegn! Bafd skyndte sig afsted for at få understoppet det sidste på Brh, så stationen er klar til togmødet. Bo og Peter fiksede det sidste på Da7. Der blev fyldt vand på kedlen og
Nyt fra maskinafdelingen #39-14 6/10:
Siden sidste mandag har flere hold fortsat arbejdet med No.3, Vildmosen. Den står nu løftet med forreste hjulsæt afmonteret, så gennemføringen til fjederstokkenen kan blive tætnet. Kedlen står nu udenfor og røgkammeret er hugget af med en ildøkse 😉 For at få plads til 1684 med alle delene ude i