Onsdagshygge! 3. april 2019
I onsdags var alle aktive blevet inviteret til et herligt dækket frokostbord, sponseret af Fløng Forsamlingshus or arrangeret af Bruno. En af de heldige deltagere udefra var Steen fra Diesel House, som jo har hjulpet klubben med rådgivning og reservedele til istandsættelsen af de sidste to BurWain motorer, der er
Flot artikel i Roskilde Dagblad fra maskinværkstedet
Lisbeth fra Roskilde Dagblad/ Sjællandske Medier har sammen med sin dygtige fotograf Kenn været på besøg hos os på en onsdag, hvor dagholdet har vist dem rundt og tålmodigt stillet op til en masse fine fotos fra både værksteder og vognhal. Den er en fin artikel og vi kan da
Nyt fra Maskinafdelingen 27/9-2017
Det skrider fremad med E28 sådan lidt efter lidt.Dagen gik med at afrense, sandblæse og grunde flere af de mange dele, sådan et lokomotiv består af, så nu er krogene i værkstedet efterhånden fyldt med “tørresnore” hvor stumperne hænger til tørre. Der er stadig mange dele, der skal have turen,
Onsdagsholdet 19. juli – E28 afhentes
Her er hvad Materielfortegnelsen skriver om E28
Torsdagsbilledet – er idag en onsdags-update :-)
Dagens Torsdagsbilleder er fra Onsdagsholdet, der nu har en færdigsamlet og færdigmalet motor klar til gen-isættelse i M4. Tak til Lars for billederne. Her forevigelsen Bjarne bad mig tage med sin tablet, af det – fuldt fortjente, stolte Onsdagshold🙂 / LLZ De afrensede og grundede “tøndebånd” til No3´s kedel… Stemningen var
Torsdagsfilmen – M 25 prøvekøres
Onsdag blev M 25 prøvekørt med M 24 som belastning. Frichs-motoren blev forvarmet i to timer og startede udmærket. M 25 stod derefter i en halv time i tomgang for mindre reguleringer. Testkørslen gik fint og M 25 trak uden besvær M 24 op ad rampen. Synet af de to
Nyt fra maskinafdelingen #16-16 02/05:
Aftenstemning. Tipvogne opstillet som på et rigtigt grusværk… Kompressionsprøverne af M25 er fortsat med nyt måleudstyr og det ser godt ud. Det forventes at kompressionen endda bliver bedre, når motoren en gang har kørt en dags tid. Denne aften blev der skiftet lidt oliefiltre og sådan… På M15/ 3 fik
Nyt fra Onsdagsholdet 4. maj 2016
Her er lidt billeder fra dagen; Kedlen til Nr. 3 blev afhentet og kørt til Avedøre Holme for sandblæsning og behandling. Carsten og jeg var med for at lave aftalerne om behandlingen. Bjarne og Jan fik kompressionstestet Frich´s-motoren med et nyt indkøbt apparatur med et glimrende resultat, og indsprøjtningsdysserne blev
Nyt fra maskinafdelingen #36-15 12/10: (og onsdag 7/10)
Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven Her ændres en plade til en skive 🙂 Store mængder sveller klar til afhentning Gamle sveller pakkes på deploriderne M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog (klik på fotos for større billeder) Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler
Nyt fra maskinafdelingen #04-15 26/01:
M12 havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte bruge mange slags værktøj, varme og
Nyt fra maskinafdelingen #34-14 1/9 – Maskinafdelingsmøde:
Onsdagsholdet har fået boret klods nr. 2 til brug for puffer til M30 og Carsten fik denne mandag monteret den første tunge ”mellemplade” på lokomotivet. M30 er snart klar med det nye puffertøj, så den kan blive godkendt og sendt i arbejde til Baneafdelingens svelleudskiftningsprojekt. Derefter var der indkaldt til
Onsdagsholdet 29. juni 2011
Til redacteuren Så sænker feriefreden sig over aktiviteterne med D 13, men lidt sker der da. Da den ikke bremsede optimalt på prøveturen, blev bremserne efterjusterede. En efterfølgende prøvetur viste, at bremserne nu fungerer som de skal. På prøveturen blev der eftersøgt efter støj i undervognen, men der var ikke
SIDSTE NYT! Succesfuld prøvekørsel af D13
Til Redacteuren Så oprandt endelig den længe ventede dag hvor en næsten færdig D13 skulle ud på prøvetur. Første del af dagen gik med rydning af spor, så D13 kunne komme ud på banen, og med flere småpillerier ved klargøring. Så kørte D13 ud til præsentation. Bemærk den fine
Rapport fra Onsdagsholdet 1/6-11
Her er en lille rapport fra onsdagsholdet: I dag onsdag den 1. juni har Per netop færdiggjort ledningsnettet på D13. Et flot stykke arbejde, med små finesser, så som automatisk slutlys,”fordhorn”,skjult ledning til bagrudevisker og olietryksalarm. Dagen blev afsluttet med kontrol af systemerne. Efter noget arbejde med udluftning af motoren