Nyt fra Mafd/Bafd-afdelingen #27-19 29/07:
To roevogne frigøres til opgaven og resten af stammen køres tilbage på plads i vognhallen Maskinafdelingen og Baneafdelingen slog sig denne aften sammen og bemandede et godstog, der skulle afhente en stor bunke affaldstræ, som Borderland havde doneret til os. Efter en del rangering, så afgik toget med to roevogne
Nyt fra maskinafdelingen #09-19 04/03:
Projekt ”Nye bogier” er efter opskæring af jern, nu kommet til samle-delen. Carsten har derfor fundet skabelonen frem, hvori stumperne til hjulophæng kan fixeres før sammensvejsningen. Først skulle profilet hvor lejekassen skal sidde dog lige fræses til. Fikstur til samling af lejekasseporte med de løse dele prøvesamlet. Jeg gik videre
Nyt fra maskinafdelingen #34-18 17/9:
Efter grundig rundvisning på Hedehusgården gik turen standsmæssigt til opbevaringshallen på Brandhøj Med alle de mange kilometer, som vores vogne kører hvert år, så bliver hjulene efterhånden også brugt og der vil derfor en dag blive behov for nye. Samtidig ønsker vi at beholde så meget historisk materiel som muligt.
Nyt fra maskinafdelingen #34-18 17/9:
Efter grundig rundvisning på Hedehusgården gik turen standsmæssigt til opbevaringshallen på Brandhøj Med alle de mange kilometer, som vores vogne kører hvert år, så bliver hjulene efterhånden også brugt og der vil derfor en dag blive behov for nye. Samtidig ønsker vi at beholde så meget historisk materiel som muligt.
Nyt fra maskinafdelingen #19-18 7/5:
Det hvide lokomotiv står godt til blå himmel og rød D13 – herlig aftenrangering Sæsonstarten nærmer sig med hastige skridt, så klargøring af vognene skal op i et højere gear. Carsten og jeg startede derfor tidligt med først at køre D13 og derefter at rangere det hvide lokomotiv ud i
Nyt fra maskinafdelingen #14-18 12/03:
Lars giver de nye trækbomme en gang banegul Der kom en del folk forbi Gården denne aften. Der skulle bl.a. afhentes et par gamle maskiner, for at gøre plads til et par nye, brugte… Så vi havde en livlig kaffepause inden dagens arbejder gik i gang. Arbejdet på Superfoslokomotivet fortsatte
Torsdagsbilledet #76
Efter en del arbejde nåede vi i 2016 næsten i mål med at få alle vores lokomotiver indendørs. Et af de få, der endnu ikke er kommet på plads i opbevaringshallen er M 39, der er en Diema af typen GT10. I 1996 flyttede vi motorvognen fra den ene ende
Bafd 02/01 -16:
Brændetog og deplorider rangeres ind til hallen, klar til at udføre dagens opgaver Første aktivdag i IBK var en kold omgang. Årets startede med iskold luft fra Hviderusland og afløste det varme julevejr. Trods temperaturen kun faldt lige under frysepunktet var chillfaktoren som – 20 grader. Dette var en af
Nyt fra baneafdelingen 15-5-2015
Et lille hold fra baneafdelingen benyttede en fridag til at ordne forskellige opgaver på Brandhøj station. Det nyligt understoppede spor 2 blev siderettet og er nu klar til trafikstarten søndag. Ellers brugtes resten af dagen, der bød på fantastisk vejr, til flytning af materiel. Flere klenodier fra vores samling blev
maskinafdelingen 16/5 15
Fotostop på Sølund med 411 på vej til Brandhøj Dagen begyndte med at Lars og jeg fik putte nye filtpuder i glidelejerne. Mens olien løb ind i filten blev C 411 kørt til brandhøj for opbevaring, og 3907 taget med tilbage så begge roevogne er klar til i morgen, Gm