Torsdagsbilledet #72
Græsted Veterantræf for 10 år siden: Her kørte vores lokomotiv M45 “Jenbacheren” frem og tilbage med to vogne og personale fra Blovstrødbanen i det herligste pinsevejr. Folk på vej til pladsen må pænt vente til toget har passeret overgangen (foto: Leif Ulrich Johannsen)
Billedserie fra tipvognsarrangementet 30/8-15 – opdateret med links!
Efter en fin plandag, hvor vi samtidig afviklede et arrangement, hvor vi fremviste et par af vores mindre lokomotiver i deres rette element sammen med en række læssede tipvogne. Jeg havde fornøjelsen både at være arbejdsmand på første tur og efterfølgende jage de gode fotomuligheder. Vi havde held med vejret
Nyt fra baneafdelingen 22. august
Fire mand tog afsted fra Hedehusgården for at udføre en række mindre opgaver langs banen. Udover et særtog med afgang fra Hedehusgården kl. 15.30 skulle vi også gøre plads til noget så sjældent som en tidskørsel på banen. Undervejs til opgaverne på Brandhøj grabbede vi et par buske op syd
Nyt fra maskinafdelingen #02-15 12/01:
Gang i det elektriske på to lokomotiver… I sidste nyt meldte jeg det røde lys på M45 klar, men det nye lampebeslag sad ikke helt så godt, så derfor fremstillede Bjarne og Carsten et nyt, som jeg fik grundet og malet. Så kan Per få monteret ledningerne snart. Carsten fik
Nyt fra maskinafdelingen #01-15 05/01:
Så kom vi godt i gang med det nye år 2015. Det bliver jo spændende hvad vi kommer til at opleve på værkstederne i løbet af året. En oversigt over årets gang 2014 kommer i næste udgave af Tipvognen – før det bliver bragt her. Peter skriver om lørdagens arbejder:
Nyt fra maskinafdelingen #45-14 24/11:
Efter en hyggelig julefrokost i fredags med 21 fremmødte, så havde vi da nok at tale om denne mandag aften. Julefrokosten 2014. En hyggelig aften med god mad og drikke. Arbejdet med klargøring af M21 fortsattes. En ældre industristøvsuger blev sat i stand, så den kunne suge motorrum og førerhus
Nyt fra maskinafdelingen #44-14 17/11:
Denne aften gjaldt det klargøring af den næstsidste maskine fra sidesporet med 785mm maskiner. (Den sidste er 600mm) Det er M21, som er en maskine bygget hos Deutz i 1939-40. Den formodes at have deltaget i byggeriet af de omfattende befæstningsarbejder på Vestkysten. I 1948 kom den til cementfabrikken Dania
Nyt fra maskinafdelingen #39-14 6/10:
Siden sidste mandag har flere hold fortsat arbejdet med No.3, Vildmosen. Den står nu løftet med forreste hjulsæt afmonteret, så gennemføringen til fjederstokkenen kan blive tætnet. Kedlen står nu udenfor og røgkammeret er hugget af med en ildøkse 😉 For at få plads til 1684 med alle delene ude i