Nyt fra maskinafdelingen #09-17 27/02:
Også denne mandag var Lars og Kenneth P allerede i gang med årets vognvedligeholdelse; turen er nu nået til motorstammens melisvogn – hvor nu også dørene glider frit og ikke længere binder. Ellers får den samme tur som de andre med kontrol af mål for slid, efterspænding over det hele
Nyt fra værkstedet 4/2-17
Lars og jeg var mødt tidligt ind, da vi havde aftalt med Steffen, at de godt kunne transportere den Frichs-motor, der i mange år har stået i pallereolen i hjørnet af værkstedet, til Brandhøj. Det gik så stærkt med at få trukket den frem og læsset den, at jeg ikke
Nyt fra maskinafdelingen #04-17 23/01:
Bundkaret er kommet af og stemplerne tages ud for besigtigelse Motoren til M4 er nu flyttet til motorværkstedet, hvor der ud over værktøj, godt lys og god plads også samtidig er varmere. Om det var derfor Niels og jeg havde lokomotivværkstedet helt for os selv, skal være usagt… Motoren fik
Nyt fra maskinafdelingen #03-17 16/01:
Den nye beboer i værkstedet, M4, er allerede blevet adskilt en hel del; Onsdagsholdet havde afmonteret motorhus, tank og andre løsdele. Denne mandag aften gik derfor med at løfte topstykket af. Lokomotivet blev kørt over under portalkranen og da det var afmonteret, så kunne vi let se at der havde
Nyt fra maskinafdelingen #02-17 09/01:
M22 er trukket udenfor for at få en ordentlig omgang med trykluften. En meget sjælden gæst stod klar denne aften. Det var M22, søstermaskine til M23. Mon den nogensinde har været her i værkstedet før? Sat op på deplorider, da den er 785 mm sporvidde, skulle den afrenses før den