Nyt fra maskinafdelingen #33-18 10/9:
Bo er ved at tappe vandet af kedlen på Da7, mens M3 gøres klar til at komme retur ud til vognhallen Sommerens sidste plantog blev kørt i går i dejligt vejr og traditionen tro afsluttet med en dejlig omgang stegt flæsk. Denne aften brugte Bo og Peter derfor på at
Nyt fra maskinafdelingen #33-16 03/10:
Bedford fra Nymølle parkeret efter sin sidste køretur ved egen kraft. Nu skal motoren bruges i M8 En ny veteranenhed af en type, der er sjælden gæst i en togklub havde denne aften gjort sin entre på gårdspladsen; en Bedford lastvogn, som er doneret os fra Nymølle Skærvefabrik. Den har
Nyt fra Bafd. 17-09-2016
Efter vi i sidste uge afsluttede malingen af alle sporskiftebukkene på Brandhøj, skulle vi nu se hvor mange af de øvrige skifter vi kunne nå. Desuden skulle vi nå at sætte køreplaner op, så besøgende i Hedeland kan se hvornår vi kører tog i efterårsferien. Efterårskøreplanen er sat op og
Nyt fra maskinafdelingen #40-14 20/10:
Lokomotivet M29 er danskbygget hos Hoffmann & sønner i Brabrand 1943. Vægt ca. 4 tons, sporvidden 785 mm. Motoren er en luftkølet VW 226 benzin på 22hk. M29 har lige som M45, Jenbacheren – i sine sidste driftsår været beskæftiget ved byggeriet af vandledningen fra Regnemark til København. Det kom køreklart