Juletoget 3. søndag – 17/12-2017:
Når reklamebanneret ved vejen står med ægte sne på, så ved man det bliver en god juletogsdag! Juletoget havde de to foregående weekender havde samlet set allerede overgået tidligere års antal rejsende og så skinner solen hele lørdagen i den tredje weekend J Så der kom masser af glade gæster!
Juletoget 2. søndag – 10. december 2017
Et fyldt motortog er afgået og dampstammen står klar til at køre til perron. Vejrudsigten for hele landet talte om sne og slud og alle mulige andre steder end Hedeland faldt der nedbør. Vi kørte derimod en hel dag med ret fint vejr og fyldte tog og spejderne fik solgt
Nyt fra maskinafdelingen #47-17 4/12:
En låge i julekalenderen? Nej, aftenstemning ved museumshallen… Efter en flot start på juletrafikken, så startede jeg aftenen med at folde de mange tæpper sammen igen, så de er klar til brug på lørdag. Vi besigtigede Superfos-maskine 2, der skal istandsættes til udstillingen. En opgave, der står på listen til
Juletog – første dag 2/12-17
Første juletog med M25 står klar til afgang. Damplokomotivet er på vej ud at hente vogne Vi har glædet os længe som små børn til juleaften og i dag kunne vi så sende det første juletog afsted i det flotteste vejr, der har været længe! Og vejret holdt sig flot
Nyt fra maskinafdelingen #45-17 20/11:
Fuld fart hen til vognen med løftegrej og kaffemøller Aftenens store opgave havde vi jo gjort klar til i lørdags. Det fine, men temmelig beskidte lokomotiv fra fosfatfabrikken i Aalborg stod i værkstedet og første opgave blev at løfte det over på andre, svingbare deplorider. Dem havde vi også
Nyt fra maskinafdelingen #42-17 6/11:
Lars O. er “dræsinefører” – beklager i øvrigt linsestøvfnug Aftenens første ”opgave” blev at hilse på Bruno, der også gerne vil være aktiv ved banen – men nok mest i Trafikafdelingen. Det er der også fint plads til! Bagefter drog vi en større flok ud i vognhallen for at køre
Torsdagsbilledet #135
Sidste Torsdagsbillede var man ved at etablere en skinnerampe. Denne dag, en uge senere skal lokomotivet trækkes op. M25 vejer 16 tons, så det var noget af en opgave for Pers grønne FIAT-varebil at trække op ad rampen – men op kom det ved brug af donkrafte og menneskelig råstyrke!
Nyt fra maskinafdelingen #41-17 30/10:
Gulvreparation og materialeskæring Carsten og Lars O. gik i gang med at fremstille en stribe nye ristestænger til fyrkassen i Da7. Først blev materialerne udskåret og siden blev den lille styrenot svejset på. Derefter skal de fræses i form. Kjeld og jeg påtog os en bygningsreparationsopgave, idet gulvet sine steder
Torsdagsbilledet #134
Den 3. juni 1978 går et hold fra banekolonnen og ballasterer sporet med bør og skovl. Det er en noget anden og hurtigere metode, som Bafd anvender i dag… Samme dag er de maskinkyndige i gang med at se om motoren på M25 mon kan starte, men også lægge an
Sommerens sidste køredag – 10. september 2017
I baggrunden er M25 klar til afgang med motortoget og No3 er også klar til at hente sine vogne. Efter en lørdag med heftig heldagsregn, så var vejret denne søndag imødeset med nogen spænding og lidt bekymring, men heldigvis viste vejrguderne sig fra den bedste side og det blev mere
Nyt fra maskinafdelingen #31-17 14/8:
Aftenrangering, så M25 kan komme over gravsporet Denne stille sommeraften startede med at vi sad i Damp á, fik en kop kaffe og talte om den hyggelige grillaften, som kun halvdelen havde haft mulighed for at deltage i. Bagefter fik M25 strammet bremserne, da de nye klodser er ved at
Torsdagsbilledet #122
Fra Hjarnes album 1 er her torsdagsbilledet af M25 22. februar 1976 (220276-15) Dds nr. 25 på Hedehusgården M25 er nyligt ankommet til Hedehusgården fra ophugger Petersen & Albecks plads i Sydhavnen, hvor lokomotivet havde henstået siden roebanen i Nakskov lukkede i 1968. I Tipvognen 3-76 står der:IBK´s stolhed. Diesel-elektrisk
Nyt fra maskinafdelingen #24-17 19/6:
Det sidste fotostop på turen er på rampen før Hedehusgård. Der bliver flittigt taget både film og billeder! Mens toget køres i remise, så får osten lige bemaling i de Schweiziske farver 🙂 Særtoget med ligesindede sluttes hyggeligt af med en Classic, hvilket faldt på et tørt sted i den varme
Nyt fra maskinafdelingen og særtog #21-17 22/05:
Særtoget næsten hjemme igen efter en herlig tur i den dejlige aftensol. Stemning i og foran værkstedet var betydelig mere rolig end for en uge siden. Det skyldes naturligvis et veloverstået jubilæum, men også at vi denne aften havde et dampsærtog med vores søde stamkunder fra Lykke Marie, der denne
Første plantogsdag 21. maj 2017 – med damptromle og tipvognskørsel – billedserie
Efter et forrygende jubilæum, så må billederne (næsten) tale for sig selv: Personalet på Da7 (næsten) klar til afgang 😉 Brandhøjbanen havde også deres første køredag – med fyldte tog Medlem nr. 44 på besøg fra Jylland Steen er også på tur for at tage et par gode film og billeder På Sølund møder vi Tipvognstog med