Mafd.nyt onsdag
Glædeligt 24-nyt! Stor var glæden da det i går onsdag allerede ved frokosttid kunne konstateresat motoren nu atter er forenet med lokomotivet: Onsdagholdet var blot 2 timer om denne veltilrelagte montageopgaves udførsel. Nu resterer således primært kun montering af kølevandspumpe og undstødningsmanifold, førend også motorhus kan genmonteres. Det tegner meget lovende:-) /LLZ
Nyt fra maskinafdelingen #18-14 21/4:
S736 kravler af skydebroen inde på CVK. Et lille særnummer fra dagholdet: Redacteuren tog lige turen forbi CVK, hvor Mikkel gjorde klar til en tur på de brede spor med S736. Jeg holdt mig dog udenfor hegnet og kørte kort efter til Hedeland, hvor Da7 ventede på at få malet
Nyt fra maskinafdelingen #17-14 12/4:
Det blev en travl dag på Gården: Carsten, Bjarne og Per klargjorde M24 motoren til flytningen og Kenneth A og Peter fik kørt gravemaskinen frem. Jørgen M sørgede for at filme hele aktionen. Det var lige til øllet at den lille maskine kunne løfte motor og stativ, men det lykkedes
Nyt fra maskinafdelingen #16-14 7/4:
Bjarne og Per Børge samlede M24 motoren midlertidigt med de gamle strækbolte, da de nye fortsat er i restordre. Det er for at motoren snart kan blive transporteret tilbage til M24 og blive monteret. Så må de øvrige restopgaver på motorrenoveringen blive foretaget der… Mikkel fuldsvejser askekasseforlængelsen Udsigten oppe fra
Nyt fra maskinafdelingen #15-14 31/3:
Røgkammer-lugen får Olsen-sort Mads og jeg fortsatte malearbejdet på fronten af Da7´s røgkammer ved først at få det slebet helt i bund og derefter give det en omgang Olsen-sort. Bjarne og Jan fik på M24 motor udmålt stemplernes afstand til top og fundet revnen på vandpumpehuset. Onsdagsholdet har monteret det
Nyt fra maskinafdelingen #14-14 24/3:
Med en veloverstået generalforsamling var der jo nok at sludre om, men vi fik da også lavet lidt; vi fik båret en ny flaske Co2 over, så Carsten kunne svejse taget til M15 færdigt. Jeg afrensede forplade og låge til røgkammeret på Da7 med en roterende stålbørste. Det støvede så
Nyt fra maskinafdelingen #12-14 5 og 10/3:
I onsdags var Redacteuren også forbi Gården, hvor Mogens og Carsten arbejdede på en prototype på en låge til C1 og C2. Da dagen var slut, kunne man teste funktion og holdbarhed på lågen. Det ser ”lågende” ud. Jeg fik afrenset og grundet bremsebukken fra Da7 mm. Imens fik Bo
Nyt fra maskinafdelingen #11-14 3/3:
Spiderfighter i action Spiderman var på besøg… Med den nye støvsuger, som Lars har medbragt, gik Redacteuren på jagt efter spindelvæv i hele Damp á og omegn og håber ikke jeg ved den lejlighed har fjernet nogens husdyr J Caborundum-tilpasning af ventilsæde Motoren på M24 fik fortsat fuld opmærksomhed med justeringer
Nyt fra maskinafdelingen #10-14 24/02:
Motoren på M24 har nu været nærmest adskilt helt og der er heldigvis ikke fundet tegn på yderligere skader på hverken knastaksel eller tandhjul. Bjarne, Per og Lars gik derfor denne aften i gang med atter at montere akslen og sætte tandhjul i rette positioner. Der er kommet reservedele, men
Nyt fra maskinafdelingen #07-14 03/02:
For at beskytte hydraulikmotor og andre dele på gravemaskinen, er der indkøbt en slyngkobling, der skal forbedre og minimere tilbageslaget, når vibratoren på den 4-benede svellestopper (”Edderkoppen”) kobles ind. Lars skulle dog lige modificere målet i koblingshjulet til den rette størrelse kilerem. Det lykkedes dog ikke ham og Mads at
Nyt fra maskinafdelingen #06-14 27/01:
Redacteuren var ramt af slem snue og holdt sig derfor hjemme. Det forhindrede heldigvis ikke syv andre at arbejde på M24. Motoren er blevet yderligere adskilt og det er nu synligt at se skaderne. Der er skader på en ventil, en stødstang og et stempel. Det var desværre som forventet og
(supplerende) Nyt fra maskin og Baneafdelingen #05-14 25/01:
Denne lørdag afholdt Bafd og BygAfd møder på Gården og udkommet af dem kommer jo på Generalforsamlingen, der i år afholdes lørdag den 22. marts i Hedehuset kl. 10.30. Men møderne gik fint – der var ikke mange ændringer eller bemærkninger til Steffens udmærkede oplæg J I mens arbejdede Jan
Mafd.nyt, 22/01-14′
Det blev en lang men også meget fremgangsrig onsdag. Mens vi fortsatte sortering, oprydning og indretning på værkstedet, var det et stolt og flittigt seniorhold, der –fra udgangspunktet lørdag eftermiddag: – allerede til eftermiddagskaffen kunne fremvise dette nydelige resultat: Herefter venter afmontering af hoveddynamo for eftersyn og afballancering, og motoradskillelse
Nyt fra maskinafdelingen #03-14 18/01:
Lørdag blev tiden anvendt på at få omrokeret GM32 rammen, og M24, således dennes motorhus kunne afmonteres, og vi nu omsider kan komme videre med at få M24 bragt i orden, hvor en række opgaver forestår forud herfor. Derudover blev der bl.a. arbejdet videre med værkstedsisolering, og at få oliefyret
Nyt fra maskinafdelingen #33-13 04/11:
M25 – Snart fuldmonteret motor Mogens og Carsten startede aftenen med at afslutte 1. etape af ”Trykluftudtag i hele værkstedet”, så der nu er mange velanbragte udtag langs væggene – herligt! Så Mogens fortsatte aftenen med at fremstille nye beslag til rullerne på GM32´s ramme, jeg fik grundmalet evolutfjedrene, mens