Nyt fra maskinafdelingen #04-15 26/01:
M12 havde fået ny tændingslås forleden, men kom retur med en fejlmelding på defekt lys og horn. Per fandt dog hurtigt ud af at det blot var irrede sikringer. Samtidig tog flere fat på at afmontere udstødningen, som nu var for utæt. Mikkel måtte bruge mange slags værktøj, varme og
Nyt fra maskinafdelingen #03-15 19/01:
Peter havde om søndagen fået malet det han havde grundet på No.3 om lørdagen, så derfor kunne han denne aften dreje og rulletere et nyt oliedæksel til M35, til erstatning for det manglende. Bjarne supplerede med gode råd. Poul og Carsten tog fat på afrensning og klargøring af reservemotoren til
Nyt fra maskinafdelingen #02-15 12/01:
Gang i det elektriske på to lokomotiver… I sidste nyt meldte jeg det røde lys på M45 klar, men det nye lampebeslag sad ikke helt så godt, så derfor fremstillede Bjarne og Carsten et nyt, som jeg fik grundet og malet. Så kan Per få monteret ledningerne snart. Carsten fik
Nyt fra maskinafdelingen #46-14 1/12:
Da7 og M24 klar til at trække juletog! M21og M2 er nu vel anbragt på Brandhøj og driftmateriellet til juletogene er inde i varmen. Jeg nåede fordeling af driftsinstrukser og skemaer, samt klargøring af tæppekasserne, før jeg måtte returnere til mit arbejde. Carsten, Jan og Per derimod en hel aften
Nyt fra maskinafdelingen #34-14 1/9 – Maskinafdelingsmøde:
Onsdagsholdet har fået boret klods nr. 2 til brug for puffer til M30 og Carsten fik denne mandag monteret den første tunge ”mellemplade” på lokomotivet. M30 er snart klar med det nye puffertøj, så den kan blive godkendt og sendt i arbejde til Baneafdelingens svelleudskiftningsprojekt. Derefter var der indkaldt til
Nyt fra maskinafdelingen #32-14 18/8:
Det meste af vores aften gik med oprydning efter den hyggelige Grill-aften lørdag. Ofte er det søndagsfolket, der slæber borde på plads – men denne søndag regnede det hele dagen, så de var lovlig undskyldt. Imponerende nok afholdt det vedvarende regnvejr ikke folk fra at komme og køre med på
Nyt fra maskinafdelingen #29-14 21/7:
På M24 blev en lille utæthed fra tanken udbedret, hvorefter Bjarne og Jan gik i gang med reservemotoren til M24. Her blev topstykkerne adskilt og gennemgået. Det ser også ud til at stemplerne nu er løsnet, men stadig er der rust her og der. Fejlmelding på utæt slange udbedres ventiler
Nyt fra maskinafdelingen #27-14 7/7:
Begejstede gæster fra England på tur i roevognene Vi var flere på aftenholdet, der samme eftermiddag havde kørt særtog med Da7 for en gruppe engelske jernbaneentusiaster fra Locomotive Club of Great Britain. Det havde været en fin tur med flere fotostop undervejs. Der var bestilt et klassisk roetog, så oprangeringen
Nyt fra maskinafdelingen #26-14 30/6:
Det flittige Onsdagshold havde fået færdigsamlet M24 (igen) og Per Børge fik derfor afviklet et særtog med maskinen. Det kneb dog op ad bakken før Gården, men en efterfølgende justering har givet M24 kræfterne igen. Vi håber at alt går vel med plantoget søndag. Aftenens første opgave blev transport af
- 1
- 2