Nyt fra maskinafdelingen #01-11 03/01:
Mens sneen fortsat lå højt rundt udenfor værkstederne, startede året fint med 9 fremmødte; heraf var vi et par stykker der trodsede kulden og det glatte føre på stien til remisen for at arbejde lidt på D13, Da7 og de nye koblinger. Resten sørgede for at ”planlægge” for året frem
Nyt fra maskinafdelingen #07-10 08/02:
Efter lørdagens vellykkede materielrokade, fik dagholdet – bestående af Maskinchefen og Bjarne –nedkoblet Da7 og demonteret bremserne, så det kan blive hævet på donkraftene på lørdag. Aftenholdet tog over og fortsatte på opgaven, men D13 fik dog mest opmærksomhed; Christian fik sandblæst de sidste dele til banerømmerne, så Carsten kunne
Nyt fra maskinafdelingen #05-10 01/02:
Sneen ligger højt rundt Gården, men det forhindrer ikke arbejdet! Kenneth A. og Lars dannede daghold og arbejdede videre med facilitetsforbedringerne. Til koblingsprojektet fik Christian og jeg skåret og bearbejdet flere materialer. Poul fik lært mig mere om justering af flammen fra acetylen/ ilt og hjalp mig med at varmbukke koblingsboltene.
Nyt fra maskinafdelingen #04-10 25/01:
På D13 fortsatte Jan og Per Børge med at få tilpasset mekanikken til bremsepedal og håndbremse. Det går meget snært, så det skal tilpasses noget. Konstruktionen er ikke helt ideel, men ser ud til at være udført som det muliges kunst. Dernæst fortsatte de med at få placeret banerømmerne –
Nyt fra maskinafdelingen #02-10 11/01:
Per Børge og Jan måtte ud i endnu en runde på M24. Automatsikringen slog ud ved startforsøg og det på trods af, at det defekte gløderør blev udskiftet sidste gang. Forsøg, beregninger og målinger på M23, gjorde dog at en mistanke om en for lille sikringsværdi (40A) blev bekræftet og