Nyt fra maskinafdelingen #12-17 20/03:
Der ses film og billeder af prøvestarten i onsdags, som Steen har medbragt. Vi fik hyggeligt besøg af Steen fra BurWain-drengene, der medbragte film og fotos fra prøvestarten i onsdags og for lige at se på de små udfordringer denne havde afsløret. Der er blandt andet lidt utætte pakninger ved
Nyt fra maskinafdelingen #08-17 20/02:
Lejer og hjul på bogierne tjekkes for slid og smøres op alle vigtige steder. Lars og Kenneth P gik i gang med årets vognvedligeholdelse og fik tjekket bogier, strammet skruer og bolte, samt smurt lejer og andre slidpunkter. De to flittige folk fik gennemgået tre vogne fra motorstammen denne aften. Motorholdet
Nyt fra maskinafdelingen #14-16 18/04:
Dagholdet denne mandag havde fået støbt den nye bund i kulgården. Kenneth A, Lars og Bo fik sammen med en dygtig betonmand fyldt nettet op med god plutte. Sidst på aftene dækkede vi det over for at holde på fugten. Det var næsten ikke nødvendigt, da en fin støvregn faldt
Nyt fra maskinafdelingen #13-16 11/04:
Alle delene til samlesættet No3 er nu indenfor rækkevidde…. Bo og Carsten er nu færdig med nittearbejdet af rammen til røgkammerdøren og derfor prøvemonterede vi kedlen på undervognen for at se op målene passede til vuggen foran under røgkammeret. Per og Jan trimmede ventilerne på topstykkerne på M25 motor. Så
Ny kedel til No. 3
Igennem lang tid har No. 3 set noget amputeret ud. I december 2014 berettede bloggen at den gamle kedel var kørt til Tyskland for at hjælpe Lonkwitz Edelstahltechnik til at bygge en ny kedel til lokomotivet. Efter en del tegne- og konstruktionsarbejde blev det teoretiske arbejde godkendt af de tyske
Nyt fra maskinafdelingen #47-14 8/12: (opdateret)
Lars og Carsten kom tidligt denne dag for at hjælpe en vognmand med at læsse kedlen fra No3. Det var en stor hænger og kran, der skulle få den lille kedel lastet. Selve operationen tog en lille ½ time, men forud gik tiden med at vente på først vognmand, så