Nyt fra Mafd. og Bafd, opsamlingsudgaven
På det tidligere sporskifte ind til den høje oplagsplads på Brandhøj, blev sveller nyligt opmålt,inden adskillelse heraf, idet skiftet skal flyttes og genanvendes. Adskillelsen af tvangsskinnerne for at kunne udtrække spigrene mellen disse og skinner, lettedes ved brug af gas og ilt, – hvor stor vinkelsliber ellers er påkrævet Dagen
Hverdags-nyt fra Mafd og Bafd, uge 44
Onsdag monteredes de reparerede stag på stoppemaskinen, og dernæst åget der styrer disse. Derefter blev der bag ved hallen opsamlet og stablet brugte sveller på deployer. En defekt på slangen på til grabbens åbne-funktion, satte i midlertid en stopper for videre opsamling. En ny slange blev dog fremskaffet og påmonteret
Nyt fra Mafd & Bafd, hverdagsudgaven i uge 43
Hverdagsholdet fik tirsdag bl.a. fyldt containeren på Brh med 16 ton gamle sveller.Vi var 2 mand af sted, og i herligt efterårsvejr klaredes læsseopgaven på 2,5 time. Derefter blev græsset slået omkring vognhallen. Onsdagsholdet fik dagen efter bl.a. foretaget kompressionstest på M25, og afmonteret køleren herpå.Per Børge har leveret billeder
Bafd.-hverdagsholdet. Lille sag – stor gavn
Forleden udførtes arbejde med samling af cylinder for værktøjs-lynskiftet,hvilket muliggjorde lørdagens indsats, med 63 udskiftede sveller til følge. Nye trykringe og pakning monteres på stempel, og hoved fastskruet på stokken med Locktite. Styr for skrabering efter afdrejning med isat med isat styr for stempelstang, klar til samling. Ny tætningsring for
Nyt fra Bafd 12-9-2015
Lørdagen startede med ballastudkørsel i spor 1 på Brandhøj, hvor vi fik læsset et vognlæs af i midten af sporet og efterfølgende fejet svellerne rene. I mellemtiden dukkede Lars og Hans-Henrik op og med et forstærket hold gik vi i gang med næste opgave. To 785 mm tipsvogne med oprindelse fra
Nyt fra Maskinafd lørdag 12/9
Dagens opgave var at få fjernet den sydlige bogie fra C 411 som havde et hjulsæt med flange som snart var nede på mindste mål. Så hjulende blev taget af bogien og lagt den på hoved. Det hjulsæt som vi syntes passede bedst og som var mest magen til det
Onsdag
Et funktionsudfald på minigraverens værktøjsskifte forårsaget af en mindre olielækage på defekt cylinder i lynskiftet, bevirkede nødvendiggjort adskillelse heraf,forud for konklusion om metode for dettes udbedring. Efter at lynskiftet var adskilt fulgte således cylinder heri: Stemplet var dog ikke meget for at komme ud – men mødet mellem M30 og
Nyt fra Mafd.uge 31 + opsamling
Forrige onsdag fik onsdagsholdet førerhuset til M15 fint genforenet med undervognen, og samling derimellem behørigt beskyttet mod tæring af fugemasse. Mandags blev tandhjul for hovedaksel til T1 udboret, til atter at antage cylindrisk form: Test bestået. / Notgange tilgår.. På M30 monteredes i onsdags praktisk ratknop: Vi ses til grillaften/LLZ
Maskinafdeling 5/6 15
Ny skruestik monteret i værksted Carsten og Søren havde i onsdag fået lavet og monteret lågen i den nye hegn ud mod Roskildevej, den fik en gang maling. C 379 fik lavet eftersynet færdig så den er klar på søndag. Carsten monteret den “nye” skurestik i maskinværkstedet. Der var også
Nyt fra Hverdagsholdene, uge 11
Tirsdag forsattes arbejdet med svelleudvekslingen og sporjustereingen af spor 40, og over frokost deltes holdet, således der blev tid til at fjerne den knækkede tap fra staget på understopperen. Da resterende strækning i spor 40 bag skinnestakkene – pga. af disses afstand til sporet,er uden adgangsvej for bæltekøretøjer, bliver resterende
Nyt fra Mafd. & Bafd. / uge 7
Mandag arbejdedes videre med Deutz-motoren og yderligere adskillelse af denne, og i værkstedsremisen blev motorhuset til M15 udrettedet således dette nu er klar til sandblæsning.På lokomotivet blev også arbejdet med fastgørelse af batterikasse for startbatteri. Tirsdag tog hverdags-baneholdet til Brh, og fik denne gang indsamlet de to lange svelle-stabler,
Nyt fra Bafd. onsdag
Da vejret onsdag var med os bl.a. ved at regnen først faldt relativt sent, nåede vi denne dag indsamling af resten af svellerne på Sletten, og bagefter blev svelle-stakkene, i “dominobrik-stablen”, plus den bagved liggende lange stak heraf, på Brandhøj langs hovedsporet indsamlet. Pludseligt blev der på Sletten nærmest musestille,
Nyt fra Bafd, hverdagsudgaven 13/1
Tirsdagen bød på bortskaffelse af sveller, efter udskiftningen i efteråret af ca 500 heraf ude på Sletten. Containeren ankom til Brandhøj, hvor dens ønskede placering blev anvist, dvs. ca. 1 meter fra, og op langs med sporet ind til sporviften.Derved sparedes tid, ved ikke først at skulle manøvrere denne
Nyt fra Bafd 22/02-14′ + div. opsamling
Lørdagen bragte komplet etablering af spor 104 i hallens nordende i hus.Dette foregik effektivt med stor anvendelsesgrad af den hydraulisk mekanisering herfor, og mens sporet efterfølgende blev understoppet hurtigt af blot 2 deltagere, fortsatte resten af holdet med omrangering og udkørsel i tipvogne inde fra hallen af overskudsballast, til udenfor