Nyt fra maskinafdelingen #15-11 18/04:
På dagholdet fik Bo og Lars drejet 2. hjul fra M24 og begyndt på det 3.die. Kenneth og Lars forsatte hele aftenen med Kenneth i rollen som rådgivende konsulent til de komplicerede beregninger, der skal til for at dreje den perfekte runding af flangen. Sven Erik fik malet trædebøjlerne sort,
Nyt fra maskinafdelingen #14-11 11/04:
Flangeafdrejning På dagholdet fik Bo og Lars arbejdet videre på renoveringen af gangtøjet på Da7, samt beregnet og afdrejet flangerundingen på hjul 1 fra M24. Det skal foregå i en gennemtænkt arbejdsgaang for at undgå for mange omstillinger af drejebænken. Sven Erik fik sandblæst og grundmalet de sidste trædebøjler
Nyt fra maskinafdelingen #12-11 21/03:
På dagholdet fik Jørgen og Carsten skiftet pakring og samlet pallestableren. Derefter fik de løftet den midlertidige ramme med vognkassen på og fjernet vognrammen. Den er nu kørt udenfor, så afrensning og reparationsmetode kan afklares. Der er temmelig megen rust-orm flere steder. Mogens, Sven Erik og Carsten fik så varmbukket
Nyt fra maskinafdelingen #05-11 31/01:
Mogens og Sven Erik begyndte på opmåling og konstruktionen af påstigningsbøjler til togførervognene. Carsten svejsede vognbeslag og Mikkel Møller kom forbi med gamle optegnelser fra dengang vi adskilte D13. Det kan være vi kan få brug for dem, når vi skal finde ud af hvor de 112 vindueslister skal placeres.
Nyt fra maskinafdelingen #05-09 02/02
Jan og Per fik monteret alle pufferanslagene med de individuelt tilpassede afstandsstykker af træ. Per Børge havde lørdag drejet og monteret nye noter til bremseklodserne, så nu skal de nye fjedre tilpasses i længden. Denne aften fik BigRas og jeg malet alle pufferdelene med den flotte røde farve, som kunne