Nyt fra Bafd 9-8-2014
Lørdagen var præget af en del regnvejr, så vi brugte tiden mellem bygerne til at lave forskellige opgaver på Hedehusgården. Inden det for alvor begyndte at regne blev de sidste arealer slået rundt omkring vognhallen, mens Peter og Lars hentede en palletank på Brandhøj. Denne palletank blev fyldt med vand
Nyt fra maskinafdelingen #25-14 23/6:
Pinsen og arbejde andetsteds har holdt Redacteuren væk fra værkstedet siden d. 2/6. Heldigvis er der andre flittige folk, der får udrettet noget imens. Således meldte Maskinchefen 5/6: M24 har idag onsdag været ude og køre igen, Prøveturen forløb godt, der er et par utæthedder, og en luftslange der skal skiftes, Et
Nyt fra Bafd 31-05-2014
Bevoksningen langs med sporet vokser ganske uhæmmet når det får sollys og vand, og vi besluttede derfor lørdag at bruge dagen på at klippe buske og træer tilbage, så de er vel ude af fritrumsprofilet. Vi startede på Fem Ege og nåede til og med Rubjerg efter en hård indsats
Nyt fra maskinafdelingen #09-14 17/02:
Bo og Lars havde brugt det fine solskinsvejr til at hente en del af det træ, som vi havde efterladt langs sporet fra vores oprydning efter Allan og Bodils hærgen. Det kommer nu til at gøre gavn som optændingsbrænde i damplokomotiverne. Mikkels nye, flot askekasse til Da7 Mikkel kom med
Bafd 2. november 2013
Træet, der spærrede sporet lige efter lastbilvejen Denne regnvåde lørdag dukkede Mafd-redacteuren op for at komme på lidt banearbejde, men ingen andre end Carsten var mødt frem, så vi startede med lidt maling af køleren på M25 og sandblæsning af evolutfjedrene fra puffertøjet på GM32. Først lidt senere dukkede to
Bafd.nyt, 29/10
Tirsdagsholdet foretog beskæring af væltede træer efter mandagens storm.Velforberedt med oprangering med Storebæltsvognen forrest tog Arne, Ole og jeg afsted, – spændte på hvad der ventede.– Vi nåede ned til lige efter Poulsens grusgrav, førend de første ud af mange afbrækkede grene, indenfor fritrumsprofil effektivt stoppede os,og krokodillekæberne måtte således
Nyt fra maskinafdelingen #22-13 05/08:
En dejlig aften, hvor der blev drukket kaffe i ”haven” og sludret om lokomotivet ”Odin” og tilliggende. Der blev fejlsøgt på laderen i Da7 – der blev temmelig varm. Peter fik beskåret bag lokomotiverne på stationen og jeg fik malet videre på Banevognen, så det ser ud til at ”naboerne” er
Nyt fra Bafd uge 27-28
Lørdag d. 6-7 kørte vi hele banen i gennem og slog græs på perroner, fældede træer og beskar buske, så de ikke rækker ind i fritrumsprofilet. Som forberedelse til kørsel med slagleklipperen i den kommende periode fik vi ved samme lejlighed flyttet et par store sten, der lå for tæt
Nyt fra maskinafdelingen #16-13 17/06:
Lars har modtaget en pakke, der forhåbentlig kan få M24 i drift igen; en brugt B-pumpe med de rette specifikationer på de fleste punkter. Et ihærdigt søgearbejde på nettet har således bragt flere gode resultater og dette er det første fysiske udbytte. Den skal nu donere reservedele til reparationen af
Nyt fra Bafd 1-6-2013
Årets første sommerdag iflg. kalenderen blev brugt til arbejde flere steder på banen. Peter og jeg læssede plænetraktoren på Storebæltsvognen og fik slået græsset på samtlige perroner på hele banen. Søren, Lars, Kenneth og Jørgen fortsatte svelleudskiftningen i kurven i km 0,2. Samtidig var Carsten og Mikkel på Brandhøj på jagt
Nyt fra maskinafdelingen #14-13 27/05:
Før… Efter… Husk at vande blomsterne i ny og næ Efter en regnfuld søndag med få passagerer, så sluttede Mikkel dagen af med nedbrud på M25: Toppakningen gik på cylinder 7 & 8. Han gik sur hjem! Heldigvis kom solen og Mikkel igen, så sammen med Carsten fik han bremseklodserne
Nyt fra maskinafdelingen #11-13 22/04:
Motorhuset er lige landet på plads igen… Mads og jeg startede aftenen i Gartnersektionen og fik ryddet buskads og småtræer rundt om lokomotiverne i spor 4, så de nu ser ud som noget vi passer på… Så kunne vi bagefter give en hånd med på M25. Motorhuset kom på plads
- 1
- 2