Nyt fra maskinafdelingen #32-11 29/08:
Carsten arbejdede videre på montage af kontralodder på slagleklipperen. Der bliver plads til ca. 12 lodder af 40 kg. Så skal det testes om det er tilstrækkeligt. Per og Jan færdiggjorde skift af kontakter til starter og så på, hvad der evt. skal skiftes af ledninger. Så gik Per til
Nyt fra maskinafdelingen #30-11 15/08:
Først var der jo lidt efteroprydning efter den vellykkede Grillfest i lørdags, så var der kommet en reklamation på M24; den kunne ikke starte søndag morgen, så plantoget blev i stedet fremført af M23. Det var jo noget ærgerligt, nu M24 lige var kommet på skinnerne igen. Carsten og jeg
Grillaften og indvielse af D13 d. 13. august 2011
M24 passerer lige før Duskely Så blev det igen endelig tid til Industribaneklubbens traditionsrige Grillaften, hvor vi hvert år forsøger at kunne fremvise et godt resultat af de mange arbejdsdage, der er blevet lagt i løbet af året til vores familier. I år kunne man således både fremvise M24 med nyafdrejede
Nyt fra maskinafdelingen #29-11 01/08:
Bjarne og Per fik monteret en fast lader i D13 for tilslutning til fremmednet. Så klarer den sig nok, trods den svage generator. Kabeltrækningen var ikke helt ukompliceret, så det tog en aften. Jan fik svejset og malet forhjulets akselstyr. Jeg fik atter afprøvet bemalingsoplæg til fladvognen. Steffen kom forbi
Nyt fra maskinafdelingen #28-11 18/07:
Bjarne, Jan og Per syslede med D13; det blev konstateret at den oprindelige generator leverer lidt bedre ladestrøm end den, der fulgte med fra traktoren. Den blev derfor udskiftet. Den har dog ikke overskud til at lade, hvis lyset også er tændt. Jan fik fremstillet et nyt mellemstykke til akselkassestyr
Nyt fra maskinafdelingen #26-11 11/07:
Kenneth A afmonterede det punkterede dæk på Saltaén ud på Brh. Ventilen var blevet mør. Per Børge fik bl.a. monteret D13 skilt og tilpasset den højre førerrumsdør, der bandt lidt. Bo tilpassede lejn til lejekasserne på M24, som Carsten monterede, mens jeg rensede slag og lejer for gammel Lollandsk roe-fedt.
Nyt fra maskinafdelingen #25-11 04/07:
Bjarne, Jan og Per Børge finjusterer for tiden detaljerne på D13 og denne aften hjalp Kenneth P også til med at topgejle kareten, som blev poleret og fik ruderne pudset. Jan og Kenneth A forsøgte en reparation af kompressoren, hvor et relæ tilsyneladende ikke fungerer længere. Carsten havde Anders med og
Onsdagsholdet 29. juni 2011
Til redacteuren Så sænker feriefreden sig over aktiviteterne med D 13, men lidt sker der da. Da den ikke bremsede optimalt på prøveturen, blev bremserne efterjusterede. En efterfølgende prøvetur viste, at bremserne nu fungerer som de skal. På prøveturen blev der eftersøgt efter støj i undervognen, men der var ikke
Nyt fra maskinafdelingen #24-11 27/06:
Den nye, flotte kulgård Passagerkabinens luksusforhold det flotte instrumentbord i D13 Måske var det det gode vejr, der gav en stille aften på værkstederne. Bo arbejdede med vedligehold på No 3 og Carsten afrensede lejer på M24 og Per Børge arbejdede med småsager på D13, herunder en loftlampe til førerrummet. Jeg
SIDSTE NYT! Succesfuld prøvekørsel af D13
Til Redacteuren Så oprandt endelig den længe ventede dag hvor en næsten færdig D13 skulle ud på prøvetur. Første del af dagen gik med rydning af spor, så D13 kunne komme ud på banen, og med flere småpillerier ved klargøring. Så kørte D13 ud til præsentation. Bemærk den fine
Nyt fra maskinafdelingen #23-11 20/06:
Præcisionsmålinger kræver stor koncetration… -herligt når tipvognsmateriellet kan komme i drift! Sidste mandag holdt afdelingen lukket grundet 2. pinsedag. Flere var dog aktive i Trafikafdelingen, der også om mandagen fik kørt med rigtig mange passagerer (se indlæg fra søndagen) Bjarne, Jan og Per fortsatte på D13 med alle detaljerne, herunder
Nyt fra maskinafdelingen #22-11 06/06:
færdigt arbejde! Bjarne, Jan og Per fortsatte på D13 med alle detaljerne, herunder test af kabinelys… det fungerede! Jan fremstillede dækpladen til indersiden bag baglygten, Per lukkede panelet af og Bjarne tilpassede sammen med Carsten den ene låge til motorhuset. Inden da havde Jørgen og Carsten arbejdet på den nye
Rapport fra Onsdagsholdet 1/6-11
Her er en lille rapport fra onsdagsholdet: I dag onsdag den 1. juni har Per netop færdiggjort ledningsnettet på D13. Et flot stykke arbejde, med små finesser, så som automatisk slutlys,”fordhorn”,skjult ledning til bagrudevisker og olietryksalarm. Dagen blev afsluttet med kontrol af systemerne. Efter noget arbejde med udluftning af motoren
Nyt fra maskinafdelingen #21-11 30/05:
Jan og Per fortsatte på D13 med at trække kabler og forbinde dem bag på instrumentpanelet, samt få de sidste lister på plads. Carsten er ved at tilpasse en ny fjederplade ved at fræse en plade fra en normalsporsfjeder ned til rette mål. Efter at Lars har færdiggjort hjulsættene fra
Nyt fra maskinafdelingen #20-11 23/05:
D13 Sidste forrude monteres Onsdagsholdet har fået arbejdet flittigt på D13; lærredstaget er nu malet 3 gange, men suger stadig. Bænkene er snart monteret, messinghåndtagene ved dørene er sat på og listerne rundt alle vinduer er ved at finde deres gamle plads. Bjarne og Jan fortsatte med dette og fik