Nyt fra maskinafdelingen #21-19 03/06
Aftenhygge på Løgnebænken inden arbejdet for alvor går i gang! Ved fælles hjælp er tagkonstruktionen er ved at komme på plads på C523 Mandag aften startede med kaffe udendørs på Løgnebænken i den dejlige aftensol. Her blev aftenens to store milepæle forberedt; tagkonstruktionen skulle op på stolperne så det kunne
Nyt fra maskinafdelingen #19-19 20/05:
Der males Gori 22 på tagkonstruktionen til C523, der står i bagrunden og venter på sit tag… Forleden blev tagkonstruktionen til C523 båret over i lokomotivværkstedet og samlet og denne aften gav Erik delene så en grundig omgang med Gori 22, mens Martin gik i gang med at afrette sædelisterne.
Nyt fra maskinafdelingen #46-18 26/11:
På denne første frostkolde arbejdsmandag, hvor graderne pludselig var faldet til de minus 3-4 stykker, så var det lækkert med opvarmede værksteder. Jeg skulle dog ud for at gøre vogne og lokomotiver klar med tjenestekøreplaner og andet og syntes det var koldt! Juletoget kører jo på lørdag, så alt skal
IBK besøgte vennerne i DieselHouse 13. maj:
Igennem de sidste par år har vi haft fornøjelsen af et tæt samarbejde mellem de dygtige og flinke folk i DieselHouse og vores maskinafdeling. Folkene derfra har hjulpet med at få vores BurWain-motor i lokomotiv nr. 4 til igen at køre som en drøm. Det blev afregnet med en togtur
Nyt fra maskinafdelingen #17-18 16/4:
Bo højt til tops i gang med rengøring af skorstenen på Da7 Da7 var allerede trukket ud af den lille remise, da jeg ankom. Det var Bo som havde brugt dagen på at adskille og udtage spilddamprørene af røgkammeret, da de trænger til en omgang inden sæsonen snart starter. Det
Torsdagsbilledet #157
Dagens Torsdagsbillede er med et aktuelt emne, for snart skal medlemmerne på tur til Diesel House og opleve når den store dobbeltvirkende dieselmotor BW2000 startes. En lille flok medlemmer var på smugkig allerede i november 2006, hvor vi dog måtte dele oplevelsen med mange andre. Det var samme år, hvor
Torsdagsbilledet #124
Vi har igennem den seneste tid set M 4 optræde en del – og måske særligt dens Bur-Wain-motor – her på bloggen. En hurtig gennembladning af nogle årgange af ‘Ingeniøren’ gav adskillige annonceillustrationer af Pedershaab-lokomotiver med Bur-Wain-motor. Her er to og en stump tekst. Ingeniøren 1951. PM-lok type BWD i lys