Midtvejsstatus ved frokostide 🙂 |
På en helt almindelig arbejdslørdag med Bafd deltog Redacteuren og Philip i arbejdet. Det var stykket, der gik fra “100 svelle-rekorden” i 2012 og sydpå, der stod for tur. Dagens hold på 6 mand var dog for lille til at slå den eller sidste lørdags nye rekord på 104 skiftede sveller, så vi kløede bare på med vanligt tempo. Vi var dog så heldige at være movie-stars, idet Niels var ude og filme Bafd i arbejde. Det bliver spændende at se en dag. Se en lille video af spigerne her 20 sek:
Det har hjulpet gevaldigt med de nye, lette og specialtilpassede jern. Der kommer hurtigt et par spiger ud af svellerne, så svellen kan skubbes ud og en ny anbringes. Der skiftes 2 ad gangen og de nye, forborede sveller bliver lagt klar på sporet. Vejret viste sig fra sin bedste efterårsside: Vindstille, solrigt og alligevel ikke for varmt… Dagens arbejde resulterede i 52 skiftede sveller og en svellestak boret for med den nye skabelon og fordelt langs sporet. Vi huskede også at holde frokost og kaffepause. Billederne her må berette resten >>:
M19 klargjort til flytning ned til Brandhøj |
Carsten fik også nydt solen og gjort M29 klar til løft. Bremserne havde sat sig ret grundigt.
Danskbygget hos Hoffmann&sønner i Brabrand 1943. Vægt ca. 4 tons. Motoren er en luftkølet VW 226 benzin på 22hk. 785mm sporvidde.